LETNIE PÓŁKOLONIE ZA NAMI!

Wakacje są jednym z ulubionych okresów dzieci, w którym mogą one oddawać się błogiemu relaksowi i wspaniałej zabawie.

Jako, że przez okres dwóch miesięcy rodzice nie zawsze są w stanie zapewnić atrakcje swojemu dziecku, Zespół Placówek Kultury zorganizował dwa turnusy letnich półkolonii.

„Sportowo i aktywnie” oraz „Kreatywnie w plenerze” – dwa ekscytujące tygodnie i dwie niesamowite grupy dzieci, z którymi każdego dnia mogliśmy odkrywać nowe doświadczenia i przeżywać fantastyczne przygody. A co ciekawego zaproponowaliśmy uczestnikom w tym roku?

„Sportowo i aktywnie” spędziliśmy tydzień od 12 do 16 lipca. Zgodnie z tematem turnusu, półkolonię rozpoczęliśmy od odwiedzin sportowej kolebki gminy, czyli Ośrodka Sportu i Rekreacji, gdzie od podszewki poznawaliśmy obiekt, graliśmy w piłkę nożną i korzystaliśmy z parku linowego. Zajrzeliśmy także do Campusu w Domasławicach – tam wzięliśmy udział w warsztatach Team Building i korzystaliśmy z dostępnych atrakcji, m.in.: trampolin i ponownie - parku linowego. Nie mogło się obyć bez rajdu rowerowego! W końcu rok 2021 jest w Żmigrodzie rokiem rowerowym. Nasi mali rowerzyści bez trudu pokonali przygotowaną dla nich trasę, której celem był Zespół Pałacowo –Parkowy. To właśnie tam czekało na nich… grillowanie na wyspie oraz rowerowe gadżety od Dolnośląskiej Krainy Rowerowej. Największym wyzwaniem, jakie postawiliśmy przed małymi sportowcami, była wycieczka na Ślężę. Nie obyło się bez drobnych ofiar, jednak mamy nadzieję, że pozostaną nam po tej wyprawie same miłe wspomnienia. Ostatni dzień spędziliśmy ponownie na OSIRZE, gdzie korzystaliśmy z dobrodziejstw Aquagrodu – „najukochańszego miejsca na świecie” (jak mówią dzieci).

„Kreatywnie w plenerze” działaliśmy od 26 do 30 lipca. Zaczęliśmy od „Poszukiwania książęcego skarbu” w Zespole Pałacowo-Parkowym oraz zajęciami malarskimi. Odkryliśmy wiele nowych talentów! Następnie wyruszyliśmy do Filmowego Soplicowa, gdzie spędziliśmy czas wśród zwierząt: koni, gęsi, czy indyków. Mieliśmy kontakt także z „dziką” fauną, jak: daniele, puchacz, jastrząb i sokół. Zaliczyliśmy dodatkowo ekscytujący rejs statkiem, na którym nasi mali uczestnicy mogli wcielić się w rolę kapitana. W Zespole Pałacowo-Parkowym budowaliśmy z kartonów duże, żmigrodzkie budowle, po czym ruszyliśmy na podbój Aquagrodu. Kolejny dzień upłynął nam na wycieczce do Poznania, tam uczyliśmy się gwary poznańskiej, wzięliśmy udział w warsztatach pieczenia Rogali Świętomarcińskich oraz obejrzeliśmy pokaz koziołkowy. Na koniec spędziliśmy miło czas w Centrum Informacji Turystycznej i Edukacji w Powidzku, gdzie w tajniki myślistwa wprowadził nas pan Krzysztof Kraśniewski. Po ciekawej lekcji rzuciliśmy się w wir zabawy!! Było „powietrzne” malowanie, bańki mydlane, warsztaty robienia slimów, plac zabaw i… grzybo-lizako-branie. Przyznajemy… Ciężko było nam się rozstać! Jednakże wiemy już dziś, że z niektórymi z naszych podopiecznych na pewno spotkamy się na kolejnych półkoloniach J

Serdeczne podziękowania składamy Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej za dofinansowanie półkolonii. O bezpieczne dojazdy naszych uczestników dbała „Majatrans”, natomiast o pełne brzuszki Restauracja „Zamkowa”.